youngleader.blogg.se

Florineve
Vi besökte Florineve som anses en av de största  plomplantge i Portogal. Företaget är ägd av paren Vito och Anabel, Vito odlade sin första blomma i slutet av1986.Vi hade en otroligt duktig guide som heter Osama han var från Egypten och har bott i Portogal i ungefär ett år, Osama är en av de engenjörerna som håller koll på tekniken som går åt jordbruket och att skötta alla problem som kan förekomma.däremot fick vi besök av två tjejer som tillhörde till Portogal gruppen Sharon och Ayenne som hade uppgift att visa oss deras skola som är vår sammarbetspartner.Sedan åkte vi till China äffaren för att köpa förbredelse/ prylar inför carnevalen. Vi av rundade dagen med middag och lite reflektion om hur dagen hade gått.
Lissabon!

Igår var alla jätte trötta på morgonen pga, resan, men efter en jättegod frukost så blev vi pigga, det var väldigt spännande inför det som kom. Vi tog bussen till hamnen efter frukosten där vi åkte till Lissabon, från Montijo. Det var väldigt vackert. I Lissabon gick vi runt och såg väldigt mycket fina saker. Vi åt på ett hotell som hade jättegod mat och alla var glada. Vi tog sedan båten tillbaka och var hemma klockan 10 och sedan gick vi och sov. :)
Resan mot Portugal

Nu har 15 personer lämnat Sundsvall för att åka på nya äventyr och upplevelsen i Portugal. Klockan var 08:18 då tåger började rulla mot Arlanda. Alla var taggade på morgon men kanske inte så pigga.
Tåg resan var 3 timmar precis och vi hade 3 timmar till när vi kom fram till Arlanda. Under den tiden hann vi äta, lämna bagage och kolla runt i Duty Free sedan var tiden att sätta sig på plan till Portugal där 10 ungdomar väntade på att träffa oss. Flygplansresa på 4 timmar 20 minuter kändes väldigt lång. Första 3 timmar på flyget var jobba och alla försökte klara sig som dem kunde... Sista timmen mot innan vi landade var roligare och då gick tiden snabbare, bra humör, roliga konverastioner.
Vi var varmt välkommna i Potugal under denna kväll hann vi packa upp våra saker, äta ute och utforska i staden Lisbon, Montijo heter området vi bor i.